Allsvenskan

 

När en ny säsong hägrar bakom hörnet, så har man alltid masa frågor som rusar genom huvudet. Vem blir den kaxige iår? Vem blir den gnällige? Vem blir årets stolpskott? Årets genombrott? Det är frågor som alltid ställs inför en säsong, vi gör oss ett försök att komma med svaren.

 

Vi börjar med segraren, och som alltid är det kanske det svåraste. Skall Elfsborg vinna denna gång som alla tror. Eller blir det som vanligt ett favorit fall. Kommer Helsingborg försvara titeln, kanske Malmö? IFK ligger nog nära till hands för de flesta. Säsongen 2012 tror jag inte det kommer bjuda på några större ”skrällar”, utan det kommer skilja ett par tre poäng mellan de tre fyra topplagen.  Tråkigt eller kul? Det går alltid att diskutera, samtidigt som Sverige aldrig får ett stabilt lag ute i Europa, men hur kul hade det varit med ett nytt Rosenborg?

 

För bottenstriden gäller nästan samma sak, alltid någon som man ser snabbt att dem åker ur. Men samma där kommer inte skilja många poäng emellan.

Men om jag skall våga mig på att tippa, så tror jag så här :

 

1.       IFK Göteborg

2.       AIK

3.       Elfsborg

4.       Malmö

5.       Helsingborg

6.       Kalmar

7.       Örebro

8.       Häcken

9.       Gais

10.   Djurgården

11.   Syrianska

12.   Gefle

13.   Norrköping

14.   Sundsvall

15.   Mjällby

16.   Åtvidaberg

 

Får Stahre ihop allting så ser jag inget lag, möjligen Elfsborg, som skall hota dem. Frågan är om det är värt alla pengar om man stoppas sina egna ungdomars framfart, som IFK varit så duktiga på tidigare. Åker ur gör Åtvidaberg, ett nytt Derby County. Även Mjällby och Sundsvall kommer få det tufft, där jag dock tror Giffarna drar det längsta strået.

Årets spelare: Tobias Hysén

Årets Kaxigaste: Petrit Zhubi / Martin Mutumba

Årets Genombrott: Tom Petterson

Årets gnällspik: Henrik Rydström

Årets Trögaste: Rickar Norling

Årets stolpskott: Tobias Grahn

 

Listan Kan göras jätte lång, men klockan börjar bli åt småtimmarna.

Nu får ni Bestämma Vilken Allsvensk Spelare vi skall försöka få till en kort intervju med på Måndag, kom med så många förslag ni bra kan så gör jag mitt bästa.

 

/ Soop


Kommentarer
Postat av: Janus

Det är inte alltid som man tidigt kan se vem som ska åka ur.... Djurgården hade 1 poäng efter de 6 första omgångarna, förra året. De slutade serien 8 poäng över kvalstrecket. Men det kan iofs ses som ett undantag.

2012-03-31 @ 13:14:37
Postat av: hampe

Tror att både Åtvidaberg och Djurgården hamnar lite högra upp en så. annars tycker jag det ser bra ut :P

2012-03-31 @ 13:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0